PROJECTES P3

P3B: PROJECTE CROMINYÓ

P3A: PROJECTE CROMINYÓ


PROJECTE CROMINYÓ

P3A: LA RÍNXOLS D’OR I ELS TRES ÓSSOS


Aquests mesos hem treballat el conte de la Rínxols d’or i els tres óssos.
A l’estona de projecte hem anat descobrint curiositats que ens anaven sorgint quan explicàvem el conte.

La primera curiositat va ser: Què mengen els óssos? Vam buscar informació als llibres i als documentals. També vam anar a la biblioteca de l’escola a buscar contes i llibres. Vam descobrir que els óssos mengen de tot tant animals com vegetals. Vam anar a l’hort a buscar menjar pels óssos i vam trobar: cargols, fulles, arrels, formigues...
Vam descobrir que als óssos els hi agrada molt la mel. I d’aquí va sortir la segona curiositat: D’on surt la mel?  Vam fer hipòtesis: del super, d’un pot, de les potes dels óssos... Vam buscar informació al google i vam trobar que la mel la fabriquen les abelles!

Vam observar, olorar, tastar la mel, vam anar a l’hort a observar les flors per veure el pòl.len, vam xuclar el nèctar com si fòssim abelles...


Aquí teniu un recull de totes les activitats que hem fet!




PROJECTE P3A: EL MAG D'OZ


La història de la Dorothy i en Toto, els protagonistes del conte “El Mag d’Oz”, ens va captivar a tots, i va generar moltes curiositats...
Vam buscar on era Kansas al Google Maps i vàrem estar discutint les diverses maneres de viatjar de Figueres a Kansas!
Ens va fascinar el tornado del conte i vam voler mirar vídeos de tornados. Vàrem veure que tenen forma d’espiral, que són com un remolí i, després, vam sortir al pati a dibuixar tornados a la sorra!
També vàrem estar parlant de la diferència entre un tornado i un huracà, i ja sabem que tots dos són molt forts i perillosos, però que el tornado és vent i l’huracà és aigua! I vam voler provar de simular-ne un!

Finalment, hi havia la proposta de canviar el conte, i ens vàrem plantejar la següent pregunta: Què ens agradaria que passés quan el tornado s’emporta la casa amb la Dorothy i en Toto? On voldríem que anessin a parar? Ho teníem claríssim, a Figueres!! I a quin de Figueres? Com no! Al pati de la nostra escola!! I, a partir d’aquí, ens vam anar engrescant cada vegada més i, emocionats, vam acabar creant la nostra pròpia història... Després, vàrem estar parlant de quina manera volíem representar-la i vam decidir filmar una pel·lícula perquè tothom la pogués veure per la pantalla!! I es titularia... “La festa de pijames de la Dorothy”!
Vam aprofitar l’aula de psicomotricitat per començar a entrenar, posar-nos dins el paper i anar representant les diferents escenes...

Durant diversos dies, vam anar rodant la pel·lícula! Mireu, mireu... Som un gran equip!! I una colla d’actors i actrius de primera!!




PROJECTE P3B: EL MAG D'OZ

Les nenes i els nens de P3B hem mirat el conte del “Mag d’Oz” i ens ha agradat molt, però ens han demanat que el canviem i ens n’inventem un altre.

Primer hem fet un esquema de com volem que comenci. Després hem començat a fer pluja d’idees sobre com volem que continuï i hem acordat entre tots i totes que volarà amb un avió. És per això que decidim fer avions de paper i sortir al pati a fer-los volar.
Com que en el conte del Mag d’Oz arriba una tempesta en forma de tornado, preparem un experiment per poder veure com es forma un tornado. Primer mirem un vídeo que ens ho explica i després provem l’experiment. Però no ens surt bé. Sort de la Susanna que aconsegueix crear el tornado!!

Per continuar el nostre conte decidim crear una Dorothy de la nostra alçada. Marquem la silueta d’en Marcos en un cartró, el retallem i, amb paper de diari, li fem la cara i les mans. La pintem, li enganxem el cabell, la vestim i finalment li fem unes sabates vermelles amb la màquina de cosir.

Un cop acabada la protagonista del nostre conte anem a buscar en Toto, però no trobem cap gos. La classe de P4 ens deixa una oca, un elefant i una vaca. Creem una estadística per saber quin animal ens agrada més per fer de Toto i, al final, és l’elefant.
Finalment, munten l’attrezzo per fer les fotos del conte inventat.

Ara que ho tenim tot a punt, ja podem anar a fer les fotos per crear i organitzar el conte i gravar l’àudio amb el micròfon.





PROJECTE P3A: LA DONA I LA CIÈNCIA


Aquest any, el tema del projecte interdisciplinar va sorgir arrel d’un problema real que tenim a l’escola, i és que hi fa molta calor!
Vàrem engegar el projecte a partir d'un vídeo de motivació en el qual se'ns demanava una proposta per no tenir tanta calor a les aules. La veritat és que de seguida ens va engrescar moltíssim a participar, ja que és un tema que ens afecta a tots de ben a prop i era tot un repte!
Les idees inicials van ser obrir portes i finestres, treure'ns el jersei, beure aigua... i no estaven malament del tot, però no ens acabaven d'ajudar a resoldre el problema... Ben aviat, va sorgir la idea de construir una piscina al sorral del pati, i això de seguida va tenir molt èxit i convenciment per part de tots! Teníem claríssim on i com la volíem; de colorins i amb molta purpurina! I, a partir d'aquí, va començar el nostre treball d'investigació...
Finalment, vàrem elaborar els nostres prototips: una piscina i un robot aspiradora, i també una maqueta del pati per a veure clar on la situaríem.

Ha estat un projecte molt interessant, tots hi hem participat, ens l’hem fet nostre i l’hem viscut i gaudit d’allò més!






PROJECTE P3B: LA DONA I LA CIÈNCIA


El nostre projecte interdisciplinar de l'escola, va sorgir després de veure un vídeo on ens demanaven ajuda per solucionar el problema de la calor a les aules.
De seguida vam començar a pensar solucions tot experimentant amb diferents materials possibles: aspersors, dutxes, sortidors d'aigua, esprais per refrescar-nos; però finalment vam creure que la millor solució era fer una piscina al pati.
Vam realitzar diferents activitats abans d'elaborar la nostra maqueta: manipulació, experimentació, construcció i fins i tot, vam fer una sortida per veure una piscina real.
També ens va venir a fer una visita la Maria que és biòloga i vam comprovar el PH de l'aigua. Finalment vam construir un filtre per netejar l'aigua amb l'ajuda de la Carme.
Aquí podeu visualitzar totes les fotos del procés.






PROJECTE P3A: LES NINES SÓN PER A LES NENS
PROJECTE P3B: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P3A: L'ELMER


ALTRES FOTOS

PROJECTE P3B: L'ELMER

PROJECTE P3A: EL RECICLATGE


Els nens i nenes de P3 A vàrem iniciar el projecte del reciclatge a partir de la cançó d’en Pitu Tries. Aleshores, vam decidir sortir al carrer a veure si trobàvem contenidors i, no gaire lluny de l’escola… en vam trobar uns quants!! Ens vam fixar que n’hi havia de diferents colors, lletres i que, a molts d’ells, hi sortia la cara d’en Pitu!

Com que per a poder reciclar hem de separar les nostres deixalles, durant aquests dies, hem portat a terme diverses activitats que ens han ajudat a entendre una miqueta millor com podem ajudar a reciclar. A través de la PDI, vàrem mirar què podíem tirar a cada contenidor i vam fer un joc interactiu. També vam aprofitar les restes de brossa que tiràvem a la paperera després d’esmorzar per a classificar-les en diferents contenidors i vam utilitzar diverses imatges per a fer agrupaments segons el color del contenidor on havien d’anar.

Finalment, en Pitu Tries ens va fer una visita sorpresa a l’escola, ens va explicar un conte molt divertit del reciclatge i junts vam poder cantar i ballar la seva cançó!!



ALTRES FOTOS


PROJECTE P3B: EL RECICLATGE


Amb les nenes i els nens de P3B vam treballar que és el “Reciclatge”?
Primer vam mirar el vídeo “Si triem junts sona millor” cantada per en Pitu Tries on ens parla dels diferents contenidors i dels colors d’aquests. Aquesta cançó ens va agradar tant que la vam anar escoltant durant uns dies fins que ens la vam mig aprendre.
Després vam decidir anar pel carrer a observar si, prop de l’escola, hi trobàvem aquests contenidors de colors, amb la sorpresa que també hi vam veure dibuixada la cara d’en Pitu Tries.
A partir d’aquí, un dia esmorzant vam mirar si dins la carmanyola, a part de l’esmorzar, hi trobàvem algun tipus d’embolcall. Els vam seleccionar i els vam anar a llençar en el contenidor o paperera que tocava, ja que en el passadís les nenes i els nens de P4 hi tenien uns dibuixos i uns contenidors per saber on havíem de llençar les coses.
Un dia va venir a visitar-nos la Juna, al ser més gran i delegada verda de la seva escola, vam aprofitar per demanar-li que ens expliqués: què és el reciclatge?  Ens va explicar que el reciclatge és aquell embolcall o material que ja ha estat utilitzat una vegada, si el llencem en el contenidor que toca, s’aprofita per tornar-lo a fer útil.

Finalment, fora de l’aula, al costat de la porta, hi tenim dos contenidors blaus (paper i cartró) i els volíem anar a buidar al contenidor que toca.  Li vam anar a preguntar a la Laura, la conserge de l’escola, si sabia on hi havia un contenidor d’aquests prop de l’escola i ens va dir que n’hi ha un dins l’escola. El vam anar a buscar i vam buidar els nostres contenidors.

 Ara ja sabem on hem d’anar! 



ALTRES FOTOS

PROJECTE P3A: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS


ALTRES FOTOS
PROJECTE P3B: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS

PROJECTE P3B: ELS MÚSICS DE BREMEN
PROJECTE P3A: PETER PAN



ALTRES FOTOS


PROJECTE P3B: PETER PAN

PROJECTE: DALÍ P3B

PROJECTE P3A: DALÍ

PROJECTE P3A: EL PETIT AVET

PROJECTE P3B: EL PETIT AVET

 PROJECTE P3A: LA CAPUTXETA VERMELLA




PROJECTE P3B: LA CAPUTXETA VERMELLA




PROJECTE P3A: HANSEL I GRETEL




PROJECTE P3B: EL VESTIT NOU DE L'EMPERADOR


PROJECTE P3A: EL VESTIT NOU DE L'EMPERADOR


PROJECTE P3A: LA RÍNXOLS D'OR

PROJECTE P3B: LA RÍNXOLS D'OR

PROJECTE P3A: LES VAQUES



Read more publications on Calaméo






PROJECTE P3B: LES VAQUES










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.