Aquests mesos hem treballat el
conte de la Rínxols d’or i els tres óssos.
A l’estona de projecte hem anat
descobrint curiositats que ens anaven sorgint quan explicàvem el conte.
La primera curiositat va ser: Què mengen els óssos? Vam buscar
informació als llibres i als documentals. També vam anar a la biblioteca de
l’escola a buscar contes i llibres. Vam descobrir que els óssos mengen de tot
tant animals com vegetals. Vam anar a l’hort a buscar menjar pels óssos i vam
trobar: cargols, fulles, arrels, formigues...
Vam descobrir que als óssos els
hi agrada molt la mel. I d’aquí va sortir la segona curiositat: D’on surt la mel? Vam fer hipòtesis: del super, d’un pot, de
les potes dels óssos... Vam buscar informació al google i vam trobar que la mel
la fabriquen les abelles!
Vam observar, olorar, tastar la
mel, vam anar a l’hort a observar les flors per veure el pòl.len, vam xuclar el
nèctar com si fòssim abelles...
Aquí teniu un recull de totes les
activitats que hem fet!
La història de la Dorothy i en
Toto, els protagonistes del conte “El Mag d’Oz”, ens va captivar a tots, i va
generar moltes curiositats...
Vam buscar on era Kansas al
Google Maps i vàrem estar discutint les diverses maneres de viatjar de Figueres
a Kansas!
Ens va fascinar el tornado del
conte i vam voler mirar vídeos de tornados. Vàrem veure que tenen forma
d’espiral, que són com un remolí i, després, vam sortir al pati a dibuixar
tornados a la sorra!
També vàrem estar parlant de la
diferència entre un tornado i un huracà, i ja sabem que tots dos són molt forts
i perillosos, però que el tornado és vent i l’huracà és aigua! I vam voler
provar de simular-ne un!
Finalment, hi havia la proposta
de canviar el conte, i ens vàrem plantejar la següent pregunta: Què ens
agradaria que passés quan el tornado s’emporta la casa amb la Dorothy i en
Toto? On voldríem que anessin a parar? Ho teníem claríssim, a Figueres!! I a
quin de Figueres? Com no! Al pati de la nostra escola!! I, a partir d’aquí, ens
vam anar engrescant cada vegada més i, emocionats, vam acabar creant la nostra
pròpia història... Després, vàrem estar parlant de quina manera volíem
representar-la i vam decidir filmar una pel·lícula perquè tothom la pogués
veure per la pantalla!! I es titularia... “La festa de pijames de la Dorothy”!
Vam aprofitar l’aula de
psicomotricitat per començar a entrenar, posar-nos dins el paper i anar
representant les diferents escenes...
Durant diversos dies, vam anar
rodant la pel·lícula! Mireu, mireu... Som un gran equip!! I una colla d’actors
i actrius de primera!!
PROJECTE P3B: EL MAG D'OZ
Les nenes i els nens de P3B hem mirat el conte del “Mag
d’Oz” i ens ha agradat molt, però ens han demanat que el canviem i ens
n’inventem un altre.
Primer hem fet un esquema de com volem que comenci. Després
hem començat a fer pluja d’idees sobre com volem que continuï i hem acordat
entre tots i totes que volarà amb un avió. És per això que decidim fer avions
de paper i sortir al pati a fer-los volar.
Com que en el conte del Mag d’Oz arriba una tempesta en
forma de tornado, preparem un experiment per poder veure com es forma un
tornado. Primer mirem un vídeo que ens ho explica i després provem
l’experiment. Però no ens surt bé. Sort de la Susanna que aconsegueix crear el
tornado!!
Per continuar el nostre conte decidim crear una Dorothy
de la nostra alçada. Marquem la silueta d’en Marcos en un cartró, el retallem
i, amb paper de diari, li fem la cara i les mans. La pintem, li enganxem el
cabell, la vestim i finalment li fem unes sabates vermelles amb la màquina de
cosir.
Un cop acabada la protagonista del nostre conte anem a
buscar en Toto, però no trobem cap gos. La classe de P4 ens deixa una oca, un
elefant i una vaca. Creem una estadística per saber quin animal ens agrada més
per fer de Toto i, al final, és l’elefant.
Finalment, munten l’attrezzo per fer les fotos del conte
inventat.
Ara que ho tenim tot a punt, ja podem anar a fer les
fotos per crear i organitzar el conte i gravar l’àudio amb el micròfon.
Aquest
any, el tema del projecte interdisciplinar va sorgir arrel d’un
problema real que tenim a l’escola, i és que hi fa molta calor!
Vàrem
engegar el projecte a partir d'un vídeo de motivació en el qual
se'ns demanava una proposta per no tenir tanta calor a les aules. La
veritat és que de seguida ens va engrescar moltíssim a participar,
ja que és un tema que ens afecta a tots de ben a prop i era tot un
repte!
Les
idees inicials van ser obrir portes i finestres, treure'ns el jersei,
beure aigua... i no estaven malament del tot, però no ens acabaven
d'ajudar a resoldre el problema... Ben aviat, va sorgir la idea de
construir una piscina al sorral del pati, i això de seguida va tenir
molt èxit i convenciment per part de tots! Teníem claríssim on i
com la volíem; de colorins i amb molta purpurina! I, a partir
d'aquí, va començar el nostre treball d'investigació...
Finalment,
vàrem elaborar els nostres prototips: una piscina i un robot
aspiradora, i també una maqueta del pati per a veure clar on la
situaríem.
Ha
estat un projecte molt interessant, tots hi hem participat, ens l’hem
fet nostre i l’hem viscut i gaudit d’allò més!
El
nostre projecte interdisciplinar de l'escola, va sorgir després de
veure un vídeo on ens demanaven ajuda per solucionar el problema de la calor a
les aules.
De seguida vam començar a pensar solucions tot experimentant amb diferents materials possibles: aspersors, dutxes, sortidors d'aigua, esprais per refrescar-nos; però finalment vam creure que la millor solució era fer una piscina al pati.
De seguida vam començar a pensar solucions tot experimentant amb diferents materials possibles: aspersors, dutxes, sortidors d'aigua, esprais per refrescar-nos; però finalment vam creure que la millor solució era fer una piscina al pati.
Vam
realitzar diferents activitats abans d'elaborar la nostra maqueta: manipulació,
experimentació, construcció i fins i tot, vam fer una sortida per veure una
piscina real.
També
ens va venir a fer una visita la Maria que és biòloga i vam comprovar
el PH de l'aigua. Finalment vam construir un filtre per netejar
l'aigua amb l'ajuda de la Carme.
Aquí
podeu visualitzar totes les fotos del procés.
PROJECTE P3B: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P3A: L'ELMER
ALTRES FOTOS
PROJECTE P3B: L'ELMER
PROJECTE P3A: EL RECICLATGE
Els nens i nenes
de P3 A vàrem iniciar el projecte del reciclatge a partir de la cançó d’en Pitu
Tries. Aleshores, vam decidir sortir al carrer a veure si trobàvem contenidors
i, no gaire lluny de l’escola… en vam trobar uns quants!! Ens vam fixar que
n’hi havia de diferents colors, lletres i que, a molts d’ells, hi sortia la
cara d’en Pitu!
Com que per a
poder reciclar hem de separar les nostres deixalles, durant aquests dies, hem
portat a terme diverses activitats que ens han ajudat a entendre una miqueta
millor com podem ajudar a reciclar. A través de la PDI, vàrem mirar què podíem
tirar a cada contenidor i vam fer un joc interactiu. També vam aprofitar les
restes de brossa que tiràvem a la paperera després d’esmorzar per a classificar-les
en diferents contenidors i vam utilitzar diverses imatges per a fer agrupaments
segons el color del contenidor on havien d’anar.
Finalment, en
Pitu Tries ens va fer una visita sorpresa a l’escola, ens va explicar un conte
molt divertit del reciclatge i junts vam poder cantar i ballar la seva cançó!!
ALTRES FOTOS
PROJECTE P3B: EL RECICLATGE
Amb les nenes i
els nens de P3B vam treballar que és el “Reciclatge”?
Primer vam mirar
el vídeo “Si triem junts sona millor” cantada per en Pitu Tries on ens parla
dels diferents contenidors i dels colors d’aquests. Aquesta cançó ens va
agradar tant que la vam anar escoltant durant uns dies fins que ens la vam mig
aprendre.
Després vam
decidir anar pel carrer a observar si, prop de l’escola, hi trobàvem aquests
contenidors de colors, amb la sorpresa que també hi vam veure dibuixada la cara
d’en Pitu Tries.
A partir d’aquí,
un dia esmorzant vam mirar si dins la carmanyola, a part de l’esmorzar, hi
trobàvem algun tipus d’embolcall. Els vam seleccionar i els vam anar a llençar
en el contenidor o paperera que tocava, ja que en el passadís les nenes i els
nens de P4 hi tenien uns dibuixos i uns contenidors per saber on havíem de
llençar les coses.
Un dia va venir a
visitar-nos la Juna, al ser més gran i delegada verda de la seva escola, vam
aprofitar per demanar-li que ens expliqués: què és el reciclatge? Ens va explicar que el reciclatge és aquell
embolcall o material que ja ha estat utilitzat una vegada, si el llencem en el
contenidor que toca, s’aprofita per tornar-lo a fer útil.
Finalment, fora
de l’aula, al costat de la porta, hi tenim dos contenidors blaus (paper i
cartró) i els volíem anar a buidar al contenidor que toca. Li vam anar a preguntar a la Laura, la
conserge de l’escola, si sabia on hi havia un contenidor d’aquests prop de
l’escola i ens va dir que n’hi ha un dins l’escola. El vam anar a buscar i vam
buidar els nostres contenidors.
Ara ja sabem on hem d’anar!
ALTRES FOTOS
PROJECTE P3A: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS
ALTRES FOTOS
PROJECTE P3B: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS
PROJECTE P3B: ELS MÚSICS DE BREMEN
PROJECTE P3A: LA CAPUTXETA VERMELLA
PROJECTE P3B: LA CAPUTXETA VERMELLA
PROJECTE P3A: HANSEL I GRETEL
PROJECTE P3B: LA CAPUTXETA VERMELLA
PROJECTE P3A: LA RÍNXOLS D'OR
PROJECTE P3B: LA RÍNXOLS D'OR
PROJECTE P3A: LES VAQUES
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.