PROJECTES P5


















PROJECTE P5A: CROMINYÓ

PROJECTE P5B: CROMINYÓ


PROJECTE P5A: EL MAG D'OZ


A partir del vídeo que vam mirar a la classe, ens vam familiaritzar amb els personatges del conte i ens vam interessar per a saber què és un tornado i com es forma. Després d’ investigar molt, vam realitzar l’experiment a l’aula.

Vam parlar del plàstic i de la contaminació dels mars i vam preguntar-nos si els peixos tenen cervell. Així van descobrir un peix ben curiós: el peix llanterna.


També vam decidir crear el nostre conte però a l’inrevés: dibuixant les escenes, escrivint la història i fent els titelles. I per acabar vam fer un titellaire amb pintures i purpurina per a poder representar el conte inventat que es titula: “El misteri del camí blau”.





PROJECTE P5B: EL MAG D'OZ

Aquestes últimes setmanes hem estat treballant el conte del Mag d’Oz. Hem gaudit molt descobrint les curiositats que ens han anat sorgint.
Hem après què és un tornado i hem localitzat a on n’hi poden haver. També hem fet un experiment per simular un tornado. Hem fet un llistat del que necessitaríem, hem mesurat aigua per calcular quan són 2/3.
 Hem buscat on era Kansas, hem calculat quan trigaríem en anar en avió i en vaixell. A quina velocitat pot anar un vaixell, un cotxe i un avió i les hem comparat. Hem après a interpretat mapes.
També hem parlat què vol dir estar oxidat, hem buscat metall i hem vist un vídeo on explica perquè s’oxiden les coses. També hem fet un experiment i hem vist que quan pelem la fruita al cap d’una estona també s’oxida.
Una última curiositat ha estat parlar de les parts del cos, en concret de perquè serveixen el cervell i el cor. Hem après de quines coses cal fer per cuidar el nostre cor: menjar sa, descansar i fer esport.
També ens hem inventat una versió del conte del Mag d'Oz titulada:La Luci, en Lucas i la Blanqueta al país dels Unicorns. 

Aqui teniu un recull de fotos amb totes les activitats i un vídeo explicant el nostre conte.




PROJECTE P5A: LA DONA I LA CIÈNCIA


Quan van veure un vídeo on s’explicava que a l’escola hi havia un problema de calor a les aules de seguida vam anar per feina.
Junts vam pensar possibles hipòtesis per solucionar el problema, algunes no ens  van semblar gaire viables i finalment ens vam decidir per una, posar una vela que tapés tota l’escola, així, quan fes sol la podríem tancar i si no en fes, es podria quedar oberta perquè pogués entrar llum.
I tot retallant, pintant, enganxant i mesurant vam fer-ho possible. Com que hi havia parts molt complicades, la mare d’en Toni i la de la Noa ens van venir a ajudar. I aquí teniu el resultat!


De part dels nens, nenes i mestres de P5A, MIL GRÀCIES!!!



ALTRES FOTOS




PROJECTE P5B: LA DONA I LA CIÈNCIA


La Comissió de Comfort ens va enviar un vídeo demanant la nostra ajuda. Com podíem fer  per no tenir tanta calor a les aules? I a partir d’aquí tota l’escola es va posar mans a la feina per buscar una sol.lució.
Nosaltres vam tenir moltes idees: vidres que pujaven i baixaven, construir una piscina, construir ventiladors de sostre... Després de molt parlar vam veure que la més viable era fabricar uns ventiladors de sostre i que funcionessin amb comandament a distància. Vam fer el disseny, vam prendre mides i la mare d’en Nicolás i d’en Derek ens van ajudar a construir-lo. I per la part tècnica vam comptar amb un electricista, el pare d’en Gabriel que ens va ensenyar com funcionava un circuit elèctric. Finalment ens vam engrescar i vam construir la maqueta de la classe per veure on instal·laríem els nostres ventiladors i aconseguir que l’aire arribés a tot arreu.

Aquí teniu un recull de tot el procés i des d’aquí volem donar les gràcies a tots els voluntàri/es per la seva ajuda!!! 





ALTRES FOTOS




PROJECTE P5A: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P5B: LES NINES SÓN PER A LES NENES


PROJECTE P5A: L'ELMER



ALTRES FOTOS

PROJECTE P5B: L'ELMER

PROJECTE P5A: EL RECICLATGE

QUÈ PODEM FER PERQUÈ EL PLANETA TERRA ESTIGUI NET?

En un video vam veure que la Terra, el planeta on vivim tots i totes, està força brut perquè produim moltes escombraries. Així va sorgir la nostra pregunta i tot parlant de les nostres vivències  ens vam adonar que ja teníem algunes idees: no tirar plàstics al mar, tirar les escombraries a la paperera per a no embrutar el terra, llençar les restes del menjar i les peles de fruita al contenidor marró…
De seguida, mirant “Les 3 bessones i les tres erres” vam descobrir que podem fer-hi més coses per ajudar al planeta: reduir, reciclar i reutilitzar. Amb la història del “capitán verdeman” i una cançó molt rockera vam aprendre el significat d’aquestes tres paraules que poden arribar a ser tan màgiques. 
Per mirar de reduir, vam parlar dels nostres esmorzars i vam veure que amb la carmanyola ja no cal portar paper (sobretot el d’alumini que és molt contaminant). També hem vist que quan anem a comprar cal portar una bossa ecològica o un carro de la compra per no agafar bosses de plàstic que fan molt de mal al medi ambient. També hem d’evitar comprar els productes envasats perquè sinó acumulem molts residus.
Així mateix, vam fer uns cartells per estalviar energia (apagar els llums, la pantalla de l’ordinador) i també per estalviar aigua.
Per a reciclar vam escoltar la cançó “Recollim selectivament” i vam fer una sortida amb l’Aron, pels voltants de l’escola, per veure quins contenidos hi ha. Vam arribar-nos a la plaça i vam observar que també hi ha altres contenidos més petits per taps de suro, carregadors de mòbil…
Un altre dia va venir en Xavi, d’Agenda 21 i també vam treballar on depositar cada cosa que ens donava. A partir de la seva visita, cada matí en esmorzar, hem separat el plàstic, el paper i les restes orgàniques.
També hem descobert que a l’escola hi ha un contenidor de paper i hem anat a buidar la nostra paperera quan ja era plena. A la classe hem mirat un video de com es fabrica el paper.
Hem escoltat la cançó: “Si triem junts zona millor” d’en Pitu Trias i ens ha visitat a l’escola una tarda. Tots els nens i nenes d’Educació Infantil hem gaudit ajudant-lo a explicar un conte i ballant la seva cançó.
Igualment, hem visualitzat un video sobre els efectes positius del reciclatge en el mar, en els boscos, en els rius, etc…
Per a reutilitzar hem parlar de com donau una nova vida a materials que normalmente van de seguida a les escombraries. Així vam decidir jugar amb taps tot fent cases, flors, torres, muralles… I finalment, hem fet un cuc, cosint molts taps.




PROJECTE P5B: EL RECICLATGE



 RECICLEM I EL PLANETA CUIDEM


Aquest mes de desembre hem realitzat el Projecte del reciclatge. A partir de la visualització de documentals hem reflexionat i parlat de quines actuacions podem fer nosaltres per cuidar el medi ambient. Hem parlat de les 3 R: Reciclar, Reutilitzar i Reduir i de com ho podem practicar nosaltres en el dia a dia.
Hem fet activitats de classificar el material de rebuig en  els diferents contenidors: Verd, Blau, Groc, Marró, el de les piles....
 Ha vingut en Xavier de l’agenda 21 a fer un taller de reciclatge. Hem portat el paper al contenidor blau de l’escola i hem vist com a partir de paper usat es reutilitza i es torna a fer paper reciclat.
Hem fet rètols per tenir l’escola neta i per evitar el paper d’alumini perquè contamina molt.
I com que hem treballat tant bé i ens hem convertit en uns experts en tenir cura del nostre voltant, ens ha vingut a visitar en Pitu Tries i hem gaudit cantant i ballant la seva cançó.





PROJECTE P5A: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS

PROJECTE P5B: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS



ALTRES FOTOS


PROJECTE P5A: ELS TRES PORQUETS


A partir del conte “Els tres porquets” va sorgir la nostra curiositat: 

  “D’ on agafa l’aire el llop?”

Van anotar totes les hipòtesis i vam començar a fer diferents activitats per tal de descobrir d’ on agafem l’ aire. De seguida vam adonar-nos que per la nostra boca pot sortir aire fred o calent segons com posem els nostres llavis, vam entelar miralls i vidres, vam pintar bufant pilotes de ping-pong. Però vam veure que l’aire sortia de l’interior del nostre cos; així va ser com van mirar videos de l’aparell respiratori i vam descobrir els pulmons. També vam mirar videos del llop per comprovar que també respiren amb els pulmons. Tanmateix, vam jugar a desplaçar pilotes amb banos i un assecador de cabells.

Així mateix vam fer experiments per observar que hi ha aire al nostre voltant, a la natura. Vam omplir bosses de plàstic sense haver de bufar, vam comprovar com una ampolla aparentment buida encara té aire i si l’aixafes i bufes l’aire fa que recuperi la seva forma.


Vam arribar a la conclusió que agafem aire pel nas, els pulmons s’omplen i torna a sortir per la boca.



ALTRES FOTOS


PROJECTE P5B: ELS TRES PORQUETS


ON PODEM TROBAR PALLA?


Aquestes setmanes hem treballat aquesta curiositat. A partir de les nostres hipòtesis hem comprovat amb diferents activitats que la palla és la tija seca d’alguns  cereals com ara: l’ordi, la civada, el blat i el sègol. Hem mirat vídeos del procés de recollida dels cereals i l’aprofitament de la tija per fer palla.  Hem pogut veure les parts d’una espiga.  Hem observat llavors i les hem plantat. 




ALTRES FOTOS


PROJECTE P5A: ELS MÚSICS DE BREMEN
PROJECTE P5B: ELS MÚSICS DE BREMEN


ALTRES FOTOS

PROJECTE P5A: PETER PAN

PROJECTE P5B: PETER PAN


ALTRES FOTOS

PROJECTE: DALÍ P5A
PROJECTE: DALÍ P5B

PROJECTE P5A: EL PETIT AVET

PROJECTE P5B: EL PETIT AVET

PROJECTE P5A: LA CAPUTXETA VERMELLA



ALTRES FOTOS

PROJECTE P5B: LA CAPUTXETA VERMELLA

PROJECTE P5A: HANSEL I GRETEL





PROJECTE P5B: EL VESTIT NOU DE L'EMPERADOR


PROJECTE P5A: LA RÍNXOLS D'OR





PROJECTE P5B: LA RÍNXOLS D'OR


PROJECTE P5A: LA PLUJA










PROJECTE P5B: LA XOCOLATA






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.