PROJECTE P5A: EL MAG D'OZ
A partir del vídeo que vam mirar
a la classe, ens vam familiaritzar amb els personatges del conte i ens vam
interessar per a saber què és un tornado i com es forma. Després d’ investigar
molt, vam realitzar l’experiment a l’aula.
Vam parlar del plàstic i de la
contaminació dels mars i vam preguntar-nos si els peixos tenen cervell. Així
van descobrir un peix ben curiós: el peix llanterna.
També vam decidir crear el nostre
conte però a l’inrevés: dibuixant les escenes, escrivint la història i fent els
titelles. I per acabar vam fer un titellaire amb pintures i purpurina per a
poder representar el conte inventat que es titula: “El misteri del camí blau”.
PROJECTE P5B: EL MAG D'OZ
Aquestes últimes setmanes hem estat treballant el conte
del Mag d’Oz. Hem gaudit molt descobrint les curiositats que ens han anat
sorgint.
Hem après què és un tornado i hem localitzat a on n’hi
poden haver. També hem fet un experiment per simular un tornado. Hem fet un
llistat del que necessitaríem, hem mesurat aigua per calcular quan són 2/3.
Hem buscat on era
Kansas, hem calculat quan trigaríem en anar en avió i en vaixell. A quina
velocitat pot anar un vaixell, un cotxe i un avió i les hem comparat. Hem après
a interpretat mapes.
També hem parlat què vol dir estar oxidat, hem buscat
metall i hem vist un vídeo on explica perquè s’oxiden les coses. També hem fet
un experiment i hem vist que quan pelem la fruita al cap d’una estona també
s’oxida.
Una última curiositat ha estat parlar de les parts del
cos, en concret de perquè serveixen el cervell i el cor. Hem après de quines
coses cal fer per cuidar el nostre cor: menjar sa, descansar i fer esport.
També ens hem inventat una versió del conte del Mag d'Oz titulada:La Luci,
en Lucas i la Blanqueta al país dels Unicorns.
Aqui teniu un recull de fotos amb totes les activitats i un vídeo explicant
el nostre conte.
Quan van veure un vídeo on
s’explicava que a l’escola hi havia un problema de calor a les aules de seguida
vam anar per feina.
Junts vam pensar possibles
hipòtesis per solucionar el problema, algunes no ens van semblar gaire viables i finalment ens vam
decidir per una, posar una vela que tapés tota l’escola, així, quan fes sol la
podríem tancar i si no en fes, es podria quedar oberta perquè pogués entrar
llum.
I tot retallant, pintant,
enganxant i mesurant vam fer-ho possible. Com que hi havia parts molt
complicades, la mare d’en Toni i la de la Noa ens van venir a ajudar. I aquí
teniu el resultat!
De part dels nens, nenes i
mestres de P5A, MIL GRÀCIES!!!
ALTRES FOTOS
PROJECTE P5B: LA DONA I LA CIÈNCIA
La
Comissió de Comfort ens va enviar un vídeo demanant la nostra ajuda. Com podíem
fer per no tenir tanta calor a les
aules? I a partir d’aquí tota l’escola es va posar mans a la feina per buscar
una sol.lució.
Nosaltres
vam tenir moltes idees: vidres que pujaven i baixaven, construir una piscina,
construir ventiladors de sostre... Després de molt parlar vam veure que la més
viable era fabricar uns ventiladors de sostre i que funcionessin amb
comandament a distància. Vam fer el disseny, vam prendre mides i la mare d’en
Nicolás i d’en Derek ens van ajudar a construir-lo. I per la part tècnica vam comptar
amb un electricista, el pare d’en Gabriel que ens va ensenyar com funcionava un
circuit elèctric. Finalment ens vam engrescar i vam construir la maqueta de la
classe per veure on instal·laríem els nostres ventiladors i aconseguir que
l’aire arribés a tot arreu.
Aquí
teniu un recull de tot el procés i des d’aquí volem donar les gràcies a tots
els voluntàri/es per la seva ajuda!!!
ALTRES FOTOS
PROJECTE P5A: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P5B: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P5A: L'ELMER
PROJECTE P5A: EL RECICLATGE
QUÈ PODEM FER PERQUÈ EL PLANETA TERRA ESTIGUI NET?
En un video vam veure que la Terra, el planeta on vivim tots
i totes, està força brut perquè produim moltes escombraries. Així va sorgir la
nostra pregunta i tot parlant de les nostres vivències ens vam adonar que ja teníem algunes idees:
no tirar plàstics al mar, tirar les escombraries a la paperera per a no
embrutar el terra, llençar les restes del menjar i les peles de fruita al
contenidor marró…
De seguida, mirant “Les 3 bessones i les tres erres” vam
descobrir que podem fer-hi més coses per ajudar al planeta: reduir, reciclar i
reutilitzar. Amb la història del “capitán verdeman” i una cançó molt rockera
vam aprendre el significat d’aquestes tres paraules que poden arribar a ser tan
màgiques.
Per mirar de reduir, vam parlar dels nostres esmorzars i vam
veure que amb la carmanyola ja no cal portar paper (sobretot el d’alumini que
és molt contaminant). També hem vist que quan anem a comprar cal portar una
bossa ecològica o un carro de la compra per no agafar bosses de plàstic que fan
molt de mal al medi ambient. També hem d’evitar comprar els productes envasats
perquè sinó acumulem molts residus.
Així mateix, vam fer uns cartells per estalviar energia
(apagar els llums, la pantalla de l’ordinador) i també per estalviar aigua.
Per a reciclar vam escoltar la cançó “Recollim
selectivament” i vam fer una sortida amb l’Aron, pels voltants de l’escola, per
veure quins contenidos hi ha. Vam arribar-nos a la plaça i vam observar que
també hi ha altres contenidos més petits per taps de suro, carregadors de
mòbil…
Un altre dia va venir en Xavi, d’Agenda 21 i també vam
treballar on depositar cada cosa que ens donava. A partir de la seva visita,
cada matí en esmorzar, hem separat el plàstic, el paper i les restes
orgàniques.
També hem descobert que a l’escola hi ha un contenidor de
paper i hem anat a buidar la nostra paperera quan ja era plena. A la classe hem
mirat un video de com es fabrica el paper.
Hem escoltat la cançó: “Si triem junts zona millor” d’en
Pitu Trias i ens ha visitat a l’escola una tarda. Tots els nens i nenes
d’Educació Infantil hem gaudit ajudant-lo a explicar un conte i ballant la seva
cançó.
Igualment, hem visualitzat un video sobre els efectes
positius del reciclatge en el mar, en els boscos, en els rius, etc…
Per a reutilitzar hem parlar de com donau una nova vida a
materials que normalmente van de seguida a les escombraries. Així vam decidir jugar
amb taps tot fent cases, flors, torres, muralles… I finalment, hem fet un cuc,
cosint molts taps.
PROJECTE P5B: EL RECICLATGE
RECICLEM I EL
PLANETA CUIDEM
Aquest mes de desembre hem realitzat el Projecte del
reciclatge. A partir de la visualització de documentals hem reflexionat i
parlat de quines actuacions podem fer nosaltres per cuidar el medi ambient. Hem
parlat de les 3 R: Reciclar, Reutilitzar i Reduir i de com ho podem practicar
nosaltres en el dia a dia.
Hem fet activitats de classificar el material de rebuig
en els diferents contenidors: Verd,
Blau, Groc, Marró, el de les piles....
Ha vingut en
Xavier de l’agenda 21 a fer un taller de reciclatge. Hem portat el paper al
contenidor blau de l’escola i hem vist com a partir de paper usat es reutilitza
i es torna a fer paper reciclat.
Hem fet rètols per tenir l’escola neta i per evitar el
paper d’alumini perquè contamina molt.
I com que hem treballat tant bé i ens hem convertit en
uns experts en tenir cura del nostre voltant, ens ha vingut a visitar en Pitu
Tries i hem gaudit cantant i ballant la seva cançó.
PROJECTE P5A: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS
PROJECTE P5B: LA CABRETA I ELS 7 LLOPS
ALTRES FOTOS
PROJECTE P5A: ELS TRES PORQUETS
A partir del conte “Els tres porquets” va sorgir la nostra curiositat:
“D’ on agafa l’aire el llop?”
Van anotar totes les hipòtesis i vam començar a fer diferents activitats
per tal de descobrir d’ on agafem l’ aire. De seguida vam adonar-nos que per la
nostra boca pot sortir aire fred o calent segons com posem els nostres llavis,
vam entelar miralls i vidres, vam pintar bufant pilotes de ping-pong. Però vam
veure que l’aire sortia de l’interior del nostre cos; així va ser com van mirar
videos de l’aparell respiratori i vam descobrir els pulmons. També vam mirar
videos del llop per comprovar que també respiren amb els pulmons. Tanmateix,
vam jugar a desplaçar pilotes amb banos i un assecador de cabells.
Així mateix vam fer experiments per observar que hi ha aire al nostre
voltant, a la natura. Vam omplir bosses de plàstic sense haver de bufar, vam
comprovar com una ampolla aparentment buida encara té aire i si l’aixafes i
bufes l’aire fa que recuperi la seva forma.
Vam arribar a la conclusió que agafem aire pel nas, els pulmons s’omplen i
torna a sortir per la boca.
ALTRES FOTOS
PROJECTE P5B: ELS TRES PORQUETS
ON PODEM TROBAR
PALLA?
Aquestes
setmanes hem treballat aquesta curiositat. A partir de les nostres hipòtesis
hem comprovat amb diferents activitats que la palla és la tija seca d’alguns cereals com ara: l’ordi, la civada, el blat i
el sègol. Hem mirat vídeos del procés de recollida dels cereals i
l’aprofitament de la tija per fer palla. Hem pogut veure les parts d’una espiga. Hem observat llavors i les hem plantat.
ALTRES FOTOS
PROJECTE P5A: ELS MÚSICS DE BREMEN
PROJECTE P5A: LA CAPUTXETA VERMELLA
PROJECTE P5A: HANSEL I GRETEL
PROJECTE P5A: LA RÍNXOLS D'OR
PROJECTE P5B: LA RÍNXOLS D'OR
PROJECTE P5A: LA PLUJA
PROJECTE P5B: LA XOCOLATA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.