PROJECTES P4

P4A: PROJECTE CROMINYÓ

PROJECTE P4B: CROMINYÓ
PROJECTE P4B: LA CASTANYADA

Les nenes i els nens de P4A i P4B, juntament amb els infants de 1r, han estat els encarregats de preparar la festa de la Castanyada d’aquest any!
Quan vam començar el projecte els hi vaig demanar com podríem preparar la festa de la Castanyada? Mirant les imatges de la festa de l’any passat, van decidir preguntar a les mestres i als alumnes si voldrien tornar a fer els ambients de tardor, per això van fer un llistat amb els noms de les i els mestres i vam anar classe per classe a preguntar. Finalment, amb els resultats en vam fer una estadística.
Però, és clar, la festa la preparàvem juntament amb els de primer i, per això ens havíem de posar d’acord. Amb les mestres, vam decidir fer una reunió tots junts per explicar-nos les idees. Aquesta no va acabar de funcionar i vam acordar que es trobarien els delegats de cada classe per decidir.
Un cop decidit què es volia fer a la festa, es van repartir les feines i a P4 ens va tocar fer un vídeo convidant a les famílies, la creació d’un espai amb laberints i repartir les castanyes als companys i companyes de la comunitat de petits a la tarda.
Hem estat treballant els laberints de diferents maneres, mirant i coneixent què són els laberints a la PDI, amb paper, amb material de psicomotricitat, fent una maqueta... per arribar a tenir diferents idees per a la creació d’aquests al gimnàs i ajudant a buscar i a portar tot el material que volíem utilitzar.

Ens ho hem passat genial!





PROJECTE P4A: EL MAG D'OZ


Desprès de veure el video del conte del Mag d’Oz ens vam familiaritzar amb els personatges i van començar a sorgir moltes curiositats... com es forma un tornado, on deu estar Kansas?.

Entre tots/es vam decidir canviar el conte i fer un de nou, llavors van sorgir noves curiositats que vam anar treballant. Vam veure que el Pol Nord s’està desfent degut al  canvi climàtic i que si la situació no millora els animals que viuen allà s’extingiran. Com que la protagonista del conte estava allà al Pol Nord i havia de tornar a casa, vam decidir que fos en coet, no podia ser un coet de foc, havia de ser d’aigua, entre tots vam descobrir que existien els coets d’aigua i vam decidir fer-ne un, l’experiment va ser tot un èxit!

Aquí teniu un recull de la nostra feina. 



ALTRES FOTOS

PROJECTE P4B: EL MAG D'OZ


Aprofitant la temàtica de la festa intercultural, vam treballar el conte del mag d’Oz. Amb gran grup vam visualitzar el conte digital i a partir d’aquí vam treballar els tornados, els camins, els helicòpters, els castells... També vam aprofitar per treballar un conte, quines parts hi ha en els contes, com comencen i com acaben. Seguidament, vam buscar altres versions del conte del mag d’Oz fixant-nos en quines parts del conte es modificaven, quins personatges nous trobàvem... Finalment, entre tots vam decidir inventar una nova versió del conte del mag d’Oz, la vam dibuixar i per grups vam elaborar els diferents objectes i personatges que hi sortien. El nostre conte es titula “ El mag d’Oz i el gat de l’Elena”. 

Esperem que us agradi!!



PROJECTE P4A: LA DONA I LA CIÈNCIA


Aquest any el projecte interdisciplinari de l’escola estava basat en la dona i la ciència. La comissió mixta de confort climàtic ens va demanar ajuda a tots els alumnes de l’escola per resoldre un problema, com ho podem fer perquè no faci tanta calor a les aules?


Així doncs la nostra classe vam decidir posar ventiladors al sostre. Vam buscar informació, vam veure diferents ventiladors, vam mirar si amb els ventiladors baixava la temperatura. Al veure que era una bona solució vam investigar les parts d’un ventilador, vam parlar d’electricitat i camps magnètics, vam construir ventiladors. I finalment vam fer una maqueta de la classe amb els ventiladors penjats al sostre i la vam presentar a la fira de mostres de l’escola.



ALTRES FOTOS



PROJECTE P4B: LA DONA I LA CIÈNCIA


Aquest curs, pel projecte interdisciplinari se’ns presentava la problemàtica de la calor a les aules. La Comissió mixta, ens va demanar ajuda per trobar una possible solució a aquest problema. Ho vam presentar a l’aula, i de seguida els alumnes de P4 B van dir que volien fer un ventilador de sostre, per solucionar el problema.  Ens vam ficar mans a l’obra, parlant del disseny, com el volien, com havia de ser... Per poder realitzar el prototip vam veure que necessitàvem ajuda. Així que vam demanar ajuda a les mames! Moltes gràcies, sense vosaltres no hagués estat possible!!!


P4B estem molt agraïts i agraïdes!!!  




PROJECTE P4A: LES NINES SÓN PER A LES NENES
PROJECTE P4B: LES NINES SÓN PER A LES NENES



ALTRES FOTOS

PROJECTE P4A: L'ELMER



ALTRES FOTOS



ALTRES FOTOS

PROJECTE P4B: L'ELMER
PROJECTE P4A-B: EL RECICLATGE

RECICLEM!!!!

Durant el mes de desembre hem treballat el reciclatge.  Hem sortit de  l’escola per veure quins contenidors trobem al carrer, i d‘aquesta manera aprendre com ho podem fer per classificar els diferents residus. Un cop ho hem vist, a dins del passadís hem fet els nostres propis contenidors, per poder reciclar. I ens hem inventat uns contenidors diferents. A més, ha vingut en Xavier Vizcaíno, de l’Agenda 21, a explicar-nos com hem de reciclar i que se’n fa dels residus.  Hem conegut uns contenidors molt especials, “cada cosa va al seu lloc”, on podem llençar i classificar piles, bateries petites, CD’s, bombetes de baix consum, de les normals.. i entre tots hem abocat diferents residus d‘aquest tipus.


El més important , és que, ens hem adonat de la importància de reciclar!!!!!



PROJECE P4A: ELS 7 LLOPS I LA CABRETA



PROJECTE P4B: ELS 7 LLOPS I LA CABRETA


ALTRES FOTOS


PROJECTE P4A: ELS TRES PORQUETS


A partir del conte dels tres porquets ha sortit la curiositat:

“Com creieu que els arbres poden tornar a tenir fulles?”

Hem anat a buscar informació a Internet, hem anat a la biblioteca de l’escola o buscar llibres que parlessin d’arbres, hem observat els arbres del pati i de l’hort i hem preguntat a mestres de l’escola.

L’Alba ens va portar un test amb terra i llavors de gira-sol. Les hem plantat i hem vist com creixia la planta a partir de la llavor que és una pipa. Les hem trasplantat a l’hort.
L’Ovidi ens ha portat castanyes i n’hem plantat una seguint les instruccions d’un vídeo (hauria de començar a sortir per Nadal).

A partir de totes aquestes fonts d’informació hem pogut anar veient que:

-          Les plantes necessiten aigua i sol per poder créixer.
-          Tenen arrels per aguantar-se i per alimentar-se.
-          Respiren per les fulles.
-          Les plantes i els arbres neixen d’una llavor (n’hi ha de diferents mides, colors i quantitats).
-          Les fruites tenen les llavors a dins o fora i els fruits secs són la llavor.
-          Les plantes fan la fotosíntesi, agafen sals minerals i aigua de la terra la pugen fins a les fulles i allà amb l’ajuda del sol i la clorofil·la ho transformen amb sabia que els serveix per alimentar-se.
-          Els arbres necessiten les fulles per viure, els cauen a l’hivern i els tornen a sortir a la primavera perquè hi ha més aigua i més sol.

A més a més hem anat a buscar una fulla cada un hem vist que si li exprimim la tija, surt la sabia. Hem dibuixat una fulla a partir de l’observació de les fulles dels arbres del pati. Quan esmorzem mirem si algú porta una fruita on hi ha llavors. Hem obert diferents fruites per buscar la llavor.
I amb tot això sabem que els arbres alimentant-se amb les arrels poden tornar a crear fulles per poder continuar creixent i vivint. 







ALTRES FOTOS


PROJECTE P4B: ELS TRES PORQUETS



Aquest mes hem explicat el conte dels Tres porquets , a partir d’aquí va sorgir la curiositat “Per què creieu que les àguiles tenen el bec tan gran?”

Vam començar la recerca d’ informació a la  PDI.

Les àguiles tenen el bec gros i fort.No tenen dents, per tant, amb el bec estiren la carn de les seves presses. No poden mastegar-ho, així que s’ho empassen tot( ossos, plomes, pèl..). Això dificulta la seva digestió i vomiten les restes en forma de croqueta. Aquestes “croquetes” es diuen egagròpiles.

Mengen peixos, rates, serps, conills...

Les àguiles tenen les ales molt llargues. Planegen i d’aquesta manera van buscant les seves preses.

A més de trobar tota aquesta informació: hem fet les nostres egagròpiles, ens hem mesurat amb els braços oberts de diferents maneres amb dits, mans.., hem sortit al pati a veure com volem els altres ocells, hem representat la forma del bec amb unes fustes i amb papers de seda, hem dibuixat una àguila amb una pressa.( animal que ha caçat)...







PROJECTE P4A: ELS MÚSICS DE BREMEN

PROJECTE P4B: ELS MÚSICS DE BREMEN

PROJECTE P4A: PETER PAN

PROJECTE P4B: PETER PAN




ALTRES FOTOS

PROJECTE: DALÍ P4A

PROJECTE: DALÍ P4B

PROJECTE P4A: EL PETIT AVET

PROJECTE P4B: EL PETIT AVET

PROJECTE P4A: LA CAPUTXETA VERMELLA



ALTRES FOTOS

PROJECTE P4B: LA CAPUTXETA VERMELLA




ALTRES FOTOS

PROJECTE P4B: HANSEL I GRETEL

PROJECTE P4A: HANSEL I GRETEL



ALTRES FOTOS

PROJECTE P4A: EL VESTIT NOU DE L'EMPERADOR


PROJECTE P4B: EL VESTIT NOU DE L'EMPERADOR

PROJECTE P4A: LA RÍNXOLS D'OR






FOTOS PROJECTE LA RÍNXOLS D'OR

PROJECTE P4B: LA RÍNXOLS D'OR

PROJECTE P4A










PROJECTE P4B



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.